Min vardags sminking

Det var ju många utav er som undrade hur jag sminkar mig så jag tänkte göra ett inlägg om det nu. Igentligen så skulle jag göra en video men eftersom jag har tid över nu att blogga mycket och vill verkligen inte sminka mig nu eftersom jag inte ska någonstan och darför får det bli ett inlägg. Jag berättar om min vardagssminking och jag kanske sminkar mig på 15 min på morgonen så det är snabbt och enkelt. 
 
1. Jag börjar med att ta ett tunt lager fondation från Maybelline new york i Fit Me. Jag själv använder färgen 120 och den passar på mig, men det är bara kolla eran färg på kicks eller något. Men den finns iallafall att köpa på kicks, cubus osv..Antingen tar jag på det med en enkel fonationborste eller så tar jag med fingrarna men jag skulle föreslå borse så det inte kommer in massa skit och så. 
 
2. Sedan lägger jag på mineral fonation puder från Mary Kay och det rekomenderar jag STORT. Det är verkligen hur bra som helst, det slätar ut huden och det blir verkligen inte orange eller i någon konstig färg eller ojämn. Lite roligt för i One Tree Hill använder dem faktiskt bara smink från Mary Kay. Där ser ni hur bra det är ;) plus att det skyddar mot gaser och föroreningar. För att köpa Mary Kay är nog det enklaste att ni känner någon som säljer eller något. Jag får ju av Jennie eftersom hon säljer så om ni är intresserade kan jag säkert fixa så ni kan köpa utav henne :D Jag applicerar pudret med en sån borste som det är på bilden under! 
 
 
3. Det tredje jag alltid gör är att ta ögonbryns penna. För mig är ögonbrynen så sjukt viktiga, jag tycker det är så fult när folk har onoppade ögonbryn eller att dem hänger ner som ett sträck. Ja ni förstår! Alla kan få sina ögonbryn så dem ser fina ut, även fast man kanske inte får den formen som man vill ha för man ser att sin kompis har så så kan man alltid får de till en fin form som passar en själv. Så tänk på att noppa dem fint och om ni inte vet hur man gör det fint be någon göra det på er. Men mitt tips för dem som har raka ögonbryn att noppa mer där ögonbrynet böjs och går neråt för då kan man få det mera böjt och snyggt!  Min åsikt är att man fortfarande ska ha tjocka ögonbryn eller inte jätte tjocka men tycker att det abosolut inte är snyggt med ett sträck ex. Megan fox har ju nästintill perfekta ögonbryn och som ni ser har hon lite smalare däruppe men hennes ögonbryn är även formade så. 
Men jag använder iallafall ögonbryns penna från Mary Kay också och rekomenderar den med för den är riktigt bra men det finns även enklare och billigare på hm som faktiskt också är helt okej.
 
4. Nu tar jag på maskara om jag ens använder maskara. Tycker inte det är speciellt viktigt, tycker ögonbrynspenna och puder är viktigare. Men oftast brukar jag använda det och då har jag en maskara från Loreal Volume Millionen Lashes Mascara. Den är jätte bra, den gör så det inte blir klumpigt och fult och får dem till fina långa ögonfransar utan klumpar. Jag tycker själv att det är finare att inte använda så mycket för att få det att se naturligt ut till varadags. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0