Today is the first blank page of a 365 page book. Write a good one

Det är ett nytt år och nytt liv nya tag. Har lärt mig sjukt mycket av 2012 båda bra och dåliga saker. Varit med om saker som jag ångrar men även saker som gör mig starkare och till en bättre person. 
Halva året hade jag en pojkvänn som jag var oroligt kär i och trodde jag aldrig skulle bli kär i någon annan en honom. Vissa dagar fick att mig till värdens lyckligaste tjej och vissa dagar fick han mig att gråta till söms. Men då trodde jag att de var så kärlek var, men jag har insett att kärlek handlar om lyckan att få vara med dem, kunna lita på personen mer en någon annan och kunna säga allt till den och att den ändå ska finnas kvar där. Alla förtjänar en kille/tjej som bara gör en glad som aldrig ignorerar en och får en att känna sig ensam. 
Just då i 7an var jag så nere i honom, så kär så jag lät honom vara hur han ville mot mig och behandla mig som han ville och allt var på hans vilkor. Menar absoult inte bara dåligt och att han var en dålig person. Men jag var så liten så svag att jag aldrig skulle kunna göra slut med honom eftersom han fick mig att känna på ett speciellt sätt som jag aldrig känt. Efter allt när allt var slut har jag också gjort väldigt dåliga saker som jag inte direkt ångrar eftersom de var exakt vad jag ville då men jag kan säga att jag är otroligt ledsen för jag sårade folk omkring mig. Men ändå är jag glad att jag gjorde vissa saker eftersom det visade min styrka som jag fått att jag inte behövde någon som styrde över mig och det var då jag insåg att när jag fick mitt hjärta krossat fick de mig att bli 10000 gånger starkare. Jag var svag och otroligt mycket tårar, När jag hade de ville jag inte annat en att de skulle bli helt igen och jag skulle känna mig glad och lycklig.  ALLA kommer gå igenom det någon gång och de är nog de värsta man kan gå igenom, de gör så ont. Men idag är väldigt glad att det hände då för de har gjort mig så stark och jag vet att jag aldrig kommer komma ner till den nivån igen och vara så svag. Visst kommer jag må dåligt vissa tider och gå igenom saker som är inte är dem bästa. Men utav 2012 har jag lärt mig att gå vidare. Tänk hur många killar de finns där ute liksom?
 
Under 2012 har jag även fått nya vänner och förlorat vänner , vissa var det svårare att förlora andra inte. Men jag behöver ingen i mitt liv som inte vill vara där. Jag har haft mitt livs bästa sommar tror jag. Jag var utomlands två gånger med min underbara familj. Jag mådde väl inte som bäst i början av sommaren men sedan var de någon person som tog upp mig på banan igen så jag började må bra igen. Efter de var jag bara med folk jag tyckte om och gjorde mig glad och fick mig att må bra och det är bara sånna man behöver i livet. 
 
Jag har även varit otroligt lycklig vissa stunder och gjort galna saker som jag aldrig gjort förut. Men det är de är att vara tonårig. Att ha sin bästa tid men även sin sämsta, göra misstag som man lär sig av. Det är dem misstagen som gör att du är där du står idag.  Men de här året har jag bestämt mig att ingen kan ta över min lycka igenom någonting. Jag ska leva mitt liv och göra de bästa utav de, jag ska lämna de som får mig att må dåligt bakom mig och sikta framåt och inte kolla bakåt. Självklart kommer alltid lite av mig vara kvar där bak och vänta men jag kommer må bra och leva ändå. Göra allt negativt till posetivt och leva efter de och ingen eller inget kan ta bort mitt leende från mina läpper, spelar ingen roll om de är fejk eller äkta det ända som spelar någon roll är att du ser värden på ett helt annat sätt om du bara ler. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0