Träning - Ben

Ni ville ju ha träningstips av olika övningar man kan göra hemma och då tänkte jag lägga upp olika dagar med mina fem bästa träningar till varje del av kroppen. Och idag kör jag på ben och sen någon annan dag kanske mage, imorgon i övermorgon ja när jag har tid helt enkelt. 
 
1. Jumping squat  
Den känns väldigt mycket i benen vilket är bra tycker jag. Men övningen går ut på att du först går ner i vanlig djupt knäböj och sedan hoppar uppså långt du kan och sedan ner i knä böj igen. Du ska aldrig stressa för att du tror det träna mer utan gör i din egen takt där du känner mest i benen men tryck ifrån mycket för det är då du känner. 
 
2. Upp på 
Med denna tränar du vaderna och att få snyggare och starkare vader och hur snyggt är inte det? Övningen går då ut på att du kanske ställer dig mot en vägg och håller händerna mot väggen och står hyfsat rak och sen går du upp på tå och sedan ner utan att ta hällarna i golvet och sedan upp igen så fortsätter du så. 
 
3. Bulgariskt utfall 
Den här blir också väldigt jobbig i vaderna tillslut och även låren. Du gör som så att du kanske tar en stol eller din säng eller ja whatever. Så tar du upp ena benet på stolen säger vi och sen böjer du ner till 90 grader och sedan går upp så gör så så kanske 30 stycken på varje ben. 
 
4. UtfallJag tror dem flesta vet hur utfall går till, när jag själv gör utfall känner jag inte speciellt mycket vet faktiskt inte varför. Jag gör väl antagligen fel eller något men gör det ändå hehe. Men iallafall du står ihop med benen sen tar du ena benet och kliver framåt och ta benet längre fram som att du kliver över en buske och sedan trycker du ifrån med benet och kliver över busken igen. Ja ni fattar grejen, så kör ni ben för ben några stycken. Om ni vill göra det svårare kan ni lägga vikter i händena eller något annat tungt ni har hemma om du inte har vikter, det gör så det blir tyngre och svårare. 
 
5. Krysset
Riktigt jobbigt och tränar även armarna också. Du lägger dig på sidan och sedan sätter du i underarmen i golvet så du stödjer dig på den och ena foten sen drar du upp det andra benet och sedan tillbaka ner och sen upp ja ni förstår vad jag menar. Tror det tränar innelåren mest och vem vill inte träna de? ;) Ni kan även göra som på bilden men det är betydligt mycket mer träning om ni står upp mera. Så kör tills ni inte klarar av mer och gå ner då. 
 
Tänk på att när du verkligen känner att du inte orkar mer kör tio till ex för du kan ju om du vill och det är då du tränar som mest och bildar som mest muskler. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0